معرفی عوامل موثر در قیمت کارتن لوازم یدکی

همچنین چاپ کارتن لوازم یدکی ، باید متناسب با سایز قطعه مورد نظر باشد و طراحی آن به گونه ای باید باشد که هم اندازه قطعه مورد نظر باشد. و سپس اقدام به چاپ شود. در نظر گرفتن این عوامل و جزئیات باعث می شود، هم اندازه کارتن متناسب با قطعه شما باشد که این خود به ثابت نگه داشتن محصول در درون جعبه بسیار کمک می کند و هم اینکه از نظر اقتصادی برای شما به صرفه تر خواهد بود چون که از کارتن بیش از حد بزرگ برای محصول خود استفاده نکرده اید. برای اینکه بتوانید یک کارتن با کیفیت و با هزینه مناسب چاپ نمایید باید حتما این جزئیات را قبل از چاپ کارتن لوازم یدکی در نظر بگیرید.


عوامل موثر در قیمت چاپ کارتن لوازم یدکی

قاعدتا هزینه ای که در روند ساخت کارتن می شود بر روی قیمت کارتن لوازم یدکی تاثیر می گذارد. امروزه با افزایش قیمت کارتن لوازم یدکی ، باید قبل از چاپ آن ، همه عوامل تاثیرگذار را بررسی و تجزیه و تحلیل نمود. تا نهایتا کارتنی با کیفیت و مناست تر برای محصول تهیه گردد.


تعداد لایه های کارتن

ابتدا باید گفت که هر کارتن از چند لایه کاغذ که بر روی همدیگر قرار می گیرند ساخته می شود. این کارتن ها در 3 لایه ، 5 لایه و 7 لایه با توجه به نیاز چاپ می گردند. کارتن 3 لایه دارای دولایه صاف در بالا و پایین و یک لایه چین دار ( فلوت کارتن) در وسط آن قرار دارد، فلوت کارتن لایه ای چین دار و منحصربه فرد است که برای تحمل و مقاومت بیشتر کارتن در ساخت آن به کار می رود. و فضاهای خالی بین آن برای کنترل دمای کارتن بسیار مناسب است و باعث می شود کارتن از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار باشد، به مراتب قیمت این کارتن از نوع 5 لایه و 7 لایه کم هزینه تر است. در ساخت کارتن 5 لایه ، دو لایه بیشتر از نوع کارتن 3 لایه به کار می رود و به نسبت آن نیز از قیمت بالاتری برخوردار است. در کارتن 7 لایه تعداد لایه ها از دو نوع قبل بیشتر بوده و برای کالاهایی استفاده می شود که مسافت های طولانی تری را باید طی کنند تا به مقصد برسند قیمت این نوع کارتن از دو مورد قبلی هزینه بیشتری دربرمی گیرد.


نوع چاپ

همچنین نوع چاپ نیز بر روی قیمت کارتن لوازم یدکی تاثیر دارد. چاپ کارتن به صورت تک رنگ ، دو رنگ ، سه رنگ (چاپ فلسکو) و چهار رنگ (چاپ افست) لمینتی چاپ می گردد. چاپ لمینتی با چسبانیدن یک لایه مقوا با چاپ افست است که محافظت و مقاومت بیشتری را در مقابل ضربه ها و عوامل آسیب رسان دیگر دارد. چاپ لمینتی بسیار زیبا و شکیل است و به مراتب هزینه جعبه لوازم یدکی بیشتری را نیز شامل می شود.


قابلیت بازیافت

همچنین کارتن ها باید به گونه ای طراحی شوند که قابلیت بازیافت را داشته باشند که به حفظ محیط زیست و نرساندن آسیب به آن کمک کنند. همه این عوامل بستگی به نوع چاپ آن ، دربرگیرنده هزینه های متفاوتی هستند. دقت داشته باشید،کارتن ها قابلیت بازیافت را دارند به همین خاطر امروزه در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارند.

 

نوع طراحی

امروزه در طراحی و چاپ یک کارتن عوامل زیادی در نظر گرفته می شود که بر قیمت کارتن لوازم یدکی تاثیر دارد. چاپ این کارتن ها به دلایلی از قبیل بازاریابی ، محافظت از محصول ، حفظ محیط زیست و به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی بسیار مورد توجه است. در نظر گرفتن برخی نکات می تواند هزینه جعبه لوازم یدکی را کاهش داده و کیفیت آن را افزایش دهد. برخی از قطعات تولیدی محافظت بیشتری را می طلبد و در برابر آب و نور باید از آن ها محافظت شود. در این جا یک لایه مقوایی روکش لمینت بر روی کاغذ چسبانده می شود که در محافظت از محصول بسیار مفید است. در چاپ کارتن رنگ های گوناگونی نیز به کار برده می شود مثلا رنگ مشکی در چاپ افست استفاده می شود. در این نوع چاپ چهار رنگ وجود دارد؛ مشکی ، آبی ، زرد و قرمز ، و از ترکیب این رنگ ها تنوع رنگی زیادی بدست می آید. این نوع چاپ معمولا هزینه کارتن لوازم یدکی زیادی دربرمی گیرد چون که از دستگاه های گران قیمت استفاده می شود.


تیراژ تولید و پیچیدگی طراحی

اگر چاپ کارتن به تعداد زیاد باشد به صرفه تر است و هزینه جعبه لوازم یدکی کمتری دارد. اینکه کارتن پیچیده طراحی شود یا نه ، بستگی به نوع محافظت از محصول دارد. ممکن است برای محافظت بیشتر قسمت های مختلف محصول ، پیچیدگی در داخل کارتن نیاز باشد که این کار با مونتاژ صورت می گیرد. شما باید به خوبی بررسی کنید که محصول شما نیاز به این پیچیدگی در چاپ کارتن دارد یا نه. زیرا همه این عوامل هزینه بیشتری برای چاپ لازم دارند. پس شما باید مطمئن شوید که قطعه شما نیاز به چه نوع چاپ کارتنی دارد؛ چراکه نبود یکی از این پروسه ها در چاپ می تواند هزینه کارتن لوازم یدکی کمی را برای شما در پی داشته باشد.


استفاده از مواردی مانند هولوگرام و وکیوم

مورد دیگری که در چاپ کارتن ممکن است هزینه بر باشد برچسب هولوگرام است و این برچسب بسیار ضروری و نشان دهنده ی اصل بودن محصول شما است. و به نوعی هویت محصول شما را نشان می دهد. همچنین باید بسته بندی قطعه لوازم یدکی وکیوم باشد به این صورت که دستگاه بسته بندی وکیوم عمل پرس کارتن را انجام می دهد تا محصول مورد نظر دچار خرابی و آسیب نشود. همینطور می توانید برای اطمینان بیشتر کارتن محصول خود را با دستگاه بسته بندی ، شیرینگ کنید به این صورت که توسط دستگاه ، نایلونی دور محصول قرار می گیرد و با حرارت دستگاهِ شیرینگ به کارتن می چسبد.

استفاده از مقواهای پشت طوسی که از نوع بازیافتی هستند و از قابلیت چاپ بالایی برخوردارند و دارای شفافیت می باشند هم می توانند بسته به نوع قطعه و محصول از آن ها استفاده کرد. اما معمولا این کاغذهای پشت طوسی برای چاپ و بسته بندی های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر گرفتن همه این عوامل در چاپ کارتن هزینه بر هستند و شما باید با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که باید در چاپ ، رعایت کنید و کنار گذاشتن مواردی که خیلی ضروری نیستند هم به کیفیت کارتن لوازم یدکی خود بیافزایید و هم با قیمت مناسب تری کارتن لوازم یدکی خود را تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد