مرحله اول در انتخاب شرکت دکوراسیون داخلی با این سوال شروع می شود که قرار است چه محیطی را طراحی کنید؟ زیرا هر مکان با توجه با شرایط خودش ، نیاز به طرح و چیدمانی خاص دارد؛ امروزه شرکت های دکوراسیون داخلی تا حدودی تخصصی شده اند؛ به این معنی که هر شرکت تنها در طراحی و اجرای نوعی از طراحی داخلی فعالیت دارد. البته بعضی دیگر تمامی این خدمات را انجام نیز می دهند.
مرحله دوم؛ کدام سبک دکوراسیون داخلی را مد نظر دارید؟ سبک دکوراسیون مدرن یا کلاسیک ؟ مناسب کودکان یا بزرگسالان ؟
این موضوع از این جنبه اهمیت دارد که به عنوان مثال اگر طراحان یک مجموعه در طراحی به سبک کلاسیک مهارت داشته باشند، طبیعتا در اجرای یک طراحی مدرن به نتیجه مطلوب و دلخواه نخواهیم رسید.
مرحله سوم با طرح این سوال صورت می گیرد؛ تصمیم دارید چه مقدار هزینه و وقت صرف طراحی دکوراسیون کنید؟
از مهم ترین نکات در انجام پروژه های معماری دکوراسیون داخلی ، هزینه و زمانی است که صرف می شود. میزان هزینه و زمان صرف شده در اجرای پروژه برای هر کارفرما و مشتری متفاوت است و فرد باید با توجه به شرایط یک شرکت طراحی را انتخاب کند.
پس از بررسی های لازم در بین شرکت ها و پاسخ به این سه سوال مهم ، باید لیست خود از شرکت های دکوراسیون داخلی را بررسی کنید. در این مرحله باید با توجه به پاسختان برای سوالات مطرح شده، تصمیم بگیرید که کدام شرکت برای اهداف شما مناسب تر است؟ برای طراحی محیط مورد نظرتان ، سابقه کار و تجربه مهم تر است یا وجود خلاقیت و پویایی؟
چیزی که مسلم است هر کدام از این دو فاکتور در جایگاه خود اهمیت بالایی دارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که هر یک از این دو فاکتور چه نکات مثبت و منفی با خود به همراه دارند و چگونه در انتخاب شرکت معماری و دکوراسیون داخلی برای مشتریان اثر میگذارند. در ادامه با ما همراه باشید.
این شرکت ها با داشتن پروژه های موفق انجام شده و تجربه عملی بالا ، با بسیاری از چالش ها برخورد داشته و توانسته اند آنها را پشت سر بگذارند. این امر کمک می کند که نتیجه نهایی با کمترین خطا به انجام برسد. این قبیل شرکت ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم.
به عنوان مثال کارفرمایی برای طراحی سالن ماساژ به یک شرکت طراحی داخلی مراجعه می کند. اگر آن مرکز سابقه طراحی داخلی سالن ماساژ را داشته باشد، مشتری با اطمینان خاطر از این که طراحان ویژگی های خاص طراحی چنین محیطی را می دانند، این پروژه را به آن ها می سپارد.
به عنوان مثال در طراحی یک مدرسه یا مهد کودک فعالیت های زیادی از جمله طراحی ابتدایی معماری ، ساخت وسایل آموزشی مورد نظر و رنگ آمیزی متناسب با فضای کودکانه انجام می شود و اگر این فعالیت ها توسط یه گروه متخصص در هر بخش انجام شود، نتیجه مطلوب با سرعت مناسب حاصل می گردد.
در میان شرکت های طراحی داخلی ، برخی از شرکت ها هستند که سابقه چندانی ندارند، اما سعی در ارائه خدمات خود با محوریت خلاقیت دارند. می توانید از چنین شرکت ها و طراحانی انتظار ارائه طرح هایی پویا، جذاب و منحصر به فرد داشته باشید. این نوع شرکت ها نیز مزایا و معایبی دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.
به عنوان مثال تصور کنید کارفرما برای طراحی یک سالن آرایش به این شرکت ها مراجعه کند. ممکن است این شرکت ها سابقه طراحی چنین محیطی را نداشته باشد و برای طراحی و اجرای محیط آرایشگاه نیاز به زمان بیشتری نسبت به شرکت های با سابقه داشته باشند. چرا که از چالش ها و نیاز های طراحی یک سالن آرایش به خوبی آگاه نیستند و ممکن است در مراحلی آزمون و خطا کنند.
این شرکت ها برای کمرنگ کردن این ضعف خود معمولا در قراردادها بندهایی را اضافه میکنند که اگر در نهایت ، طرح ، مورد پسند کارفرما نبود تغییراتی ایجاد کنند یا برای مشتری تخفیف قائل شوند و از این راه اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنند.
منبع: شرکت تهران دیزاین سنتر