ویژگی های مهم کارتن یخچال

تولید کارتن یخچال به صورت های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از آنها دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود هستند. اما مهم تر از این موارد اطلاعاتی است که بر روی این کارتن باید قید گردد. این اطلاعات به مشتری در انتخاب محصول بهتر کمک می کند. البته که بر روی بسته بندی تمام وسایل و لوازم مصرفی نیاز است که برخی از اطلاعات مهم نظیر تاریخ تولید، انقضا یا نحوه استفاده و مواردی از این قبیل قید شود. اما این مساله برای یخچال مقداری تفاوت دارد. چرا که نیاز است برخی اطلاعات دیگر از قبیل مصرف انرژی یا مشخصات فنی نیز بر روی آن درج شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به ویژگی های مهم کارتن یخچال، به اطلاعات مهمی که بر روی این کارتن باید قید شود نیز اشاره کنیم. با کسب اطلاع در این خصوص قطعا هم مشتریان می توانند خرید بهتری داشته باشند و هم اینکه تولیدکنندگان نیز می توانند در تولید کارتن یخچال و بسته بندی دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جنس کارتن بسته بندی یخچال

بسیاری از وسایل خانگی و مصرفی به گونه ای هستند که نیازمند کارتن مخصوص به خود برای بسته بندی هستند. یخچال از جمله این وسایل خانگی است. جنس کارتن یخچال نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که یخچال وسیله ای در ابعاد، اندازه و وزن بزرگ بوده و نمی توان از هر نوع کارتنی برای بسته بندی آن استفاده کرد.

جنس کارتن یخچال معمولا از کارتن کاغذ کرافت است. این نوع از کاغذ کارتن معمولا دوام و پایداری بسیار زیادی داشته و به خوبی می توان از آن برای بسته بندی و جابجایی اجسام بزرگ استفاده کرد. این نوع کارتن به سادگی پاره نمی شود و به راجتی کارتن های معمولی نیز فرسوده نخواهد شد. از این کارتن علاوه بر بسته بندی یخچال در موارد دیگر نظیر بسته بندی ماشین لباس شویی، گاز یا تلویزیون و سایر لوازم خانگی نیز استفاده می کنند.

کاغذ کارتن کرافت معمولا در چندین مدل مختلف تولید می شود که قیمت و کیفیت آنها با یکدیگر ممکن است تفاوت داشته باشد. از جمله آنها می توان به کارتن سه لایه یا کارتن پنج لایه اشاره کرد. این نوع کارتن بسته بندی یخچال به خوبی می تواند در برابر ضربات وارده به بسته بندی مقاومت کند. از همه مهم تر اینکه آب و رطوبت به راحتی به داخل آن نفوذ نمی کند. چرا که دارای ضخامت کافی است. هر چند که در اینجا بحث کیفیت کارتن مورد نظر نیز بسیار مهم خواهد بود.

توصیه ما این است که جنس کارتن یخچال از مرغوبیت کافی برخوردار باشد. چرا که بسته بندی نقشی اساسی در محافظت از این لوازم دارد. مسئله دیگر در خصوص کارتن یخچال، امکان چاپ اطلاعات بر روی آن است. ممکن است بر روی برخی کارتن های بی کیفیت نتوان به خوبی این اطلاعات را چاپ کرد. معمولا از چاپ افست برای درج اطلاعات بر روی کارتن یخچال استفاده می کنند.

در هر صورت جنس کارتن یخچال باید به گونه ای باشد که هم در جابجایی ها فرسوده و خراب نشود و هم اینکه بتوان برای مدت ها از آن استفاده کرد. چرا که معمولا افراد بعد از مدتی به علت جابجایی و اسباب کشی به کارتن یخچال نیاز خواهند داشت. هر اندازه که تعداد لایه های این کارتن بیشتر باشد، طبیعی است که میزان دوام و ماندگاری آن نیز بالاتر خواهد بود. از طرفی، کارتن بسته بندی یخچال باید کاملا متناسب با سایز و اندازه یخچال باشد. در غیر اینصورت برخی از قطعات یا گوشه های یخچال باعث خرابی کارتن شوند.

نکته دیگر در این خصوص نحوه بسته بندی یخچال است. معمولا نحوه بستن کارتن نیز نقش زیادی در ماندگاری بسته بندی یخچال یا هر وسیله دیگر دارد. در کارتن یخچال غالبا از منگنه برای بستن کارتن استفاده می کنند که اتفاقا یک روش مناسب برای انجام این کار است. با این حال، بهتر است علاوه بر منگنه از تسمه های مخصوص نیز استفاده کنند که اتفاقا این کار دوام بسته بندی را نیز بالا می برد. علاوه بر این موارد ممکن است از چسب نیز جهت بسته بندی یخچال استفاده کنند.

در برخی از نقاط یخچال که فشار به آن بیشتر وارد می شود نیاز است که به صورت بهتری عمل کرده و با استفاده از روش های مختلف آن را بست. چرا که امکان دارد فشار یخچال موجب پاره شدن آن بخش شود. ما به نکات مهم در تولید کارتن یخچال و جنس این نوع کارتن اشاره کردیم. با این حال، قطعا در انجام این کار باید نظر متخصصان را نیز در نظر گرفت.

علائم روی کارتن یخچال

بر روی کارتن بسته بندی یخچال باید برخی از اطلاعات درج شود. برخی از این اطلاعات واجب و برخی دیگر ممکن است بنا به سلایق مختلف درج شود. اما معمولا یک عرف مشخص در این خصوص وجود دارد که ما به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • برچسب انرژی یخچال

برچسب انرژی یخچال مهم ترین و البته اصلی ترین اطلاعاتی است که باید بر روی کارتن یخچال درج شود. این برچسب نشان دهنده میزان مصرف انرژی یخچال بوده و معمولا بر روی بسته بندی بسیاری از لوازم برقی دیگر نیز درج می گردد. احتمالا شما هم در تبلیغات تلویزیونی یا در رویدادهای مختلف در خصوص برچسب مصرف انرژی لوازم برقی نکات مختلفی را شنیده اید

برچسب مصرف انرژی یک طیف را دربرمی گیرد که هر کدام از حروف انگلیسی نشان دهنده یک نوع از مصرف برق است. هر اندازه که حروف انگلیسی به سمت حرف A برود، میزان مصرف انرژی مناسب خواهد بود. از طرف دیگر هر اندازه که حرف انگلیسی به سمت حرف G برود، میزان مصرف برق یحچال بالا خواهد بود. بنابراین معمولا مشتریان به این موضوع کاملا دقت خواهند کرد. خصوصا آنکه در سالیان اخیر بر روی این بحث تبلیغات و اطلاع رسانی کافی صورت گرفته است.

  • نام و لوگو شرکت

در تولید کارتن یخچال معمولا علاوه بر نشانه ها و علائم ، نام، آرم، لوگو و حتی آدرس شرکت سازنده را نیز درج می کنند. با این حال، برخی از تولیدکنندگان اطلاعات کمتر و برخی دیگر اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه می دهند. با این حال، نام و لوگو شرکت حداقل مواردی هستند که حتما باید بر روی کارتن بسته بندی یخچال درج گردند.

  • راه های ارتباطی

شماره تماس یا راه ارتباطی با بخش پشتیبانی یکی دیگر از اطلاعاتی است که باید بر روی کارتن یخچال درج گردد. این کار باعث می شود تا مشتریان اطمینان خاطر بیشتری پیدا کرده و بتوانند در صورت نیاز به راحتی با بخش پشتیبانی شرکت سازنده یا فروشنده تماس برقرار کنند.

  • علامت استاندارد

علامت استاندار ایران یکی دیگر از نکات و اطلاعات مهمی است که باید بر روی کارتن قید شود. این علامت تقریبا برای تولید تمام کالاها از جمله یخچال ضروری است.


منبع : شرکت کارتن لاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد